KJØPSVILKÅR

Frakt og Leveranse

Frakt
Du bestiller og vi leverer varene hjem til deg.

Postnummer: 0001–1999:  495 NOK
Postnummer: 2000–7999:  795 NOK
Postnummer: 8000–9999: 3995 NOK

Vi leverer ikke til Svalbard.

Du trenger ikke å leie tilhenger og hente tunge møbler fra din lokale forhandler. Hva kan være enklere?

Bærehjelp betyr at sjåføren hjelper deg å bære inn møblene i hjemmet ditt. Utpakking og montering av produktet er ikke inkludert. Vi tar ikke med gamle møbler.

Levering
Vi leverer varene hjem til deg. Bor du i hus vil forsendelsen bli levert til tomtegrensen, bor du i leilighet vil varene bli levert til byggets entré, eller så langt lastebilen kommer.

Din bestilling kan bli delt opp i mer enn én levering hvis produktene sendes fra ulike lagre. Vi levererer til folkeregistrert adresse, ønsker du levering til en annen adresse må du kontakte vår kundeservice via e-post: info@trademax.no eller via vår hjemmeside.

Hjemlevering
Levering skjer ved fortau eller tomtegrense, innbæring inngår ikke. Transportøren kontakter deg ved å ringe eller sende SMS en dag før levering. Trenger du ekstra bærehjelp kan dette legges til i kassen før du gjennomfører ditt kjøp. Ekstra kostnad tilkommer.

Leveringstid
Tenk på at sendingstiden som står på hjemmesiden er preliminær og en leveringstid på 1-2 uker tilkommer. Om forsinkelser skulle oppstå prøver vi alltid å informere om dette. Årsaker til forsinkelser kan være når en leverandør eller transportør ikke kan oppfylle sin leveringstid til oss.

Mottakelse
Undersøk emballasje og merk eventuelle skader og/eller emballasjeskader på fraktbrevet/håndskanner. Tell antall kolli og noter eventuell tap på fraktbrevet/håndskanner. Signer fraktdokumentet. Signaturen skal være leselig og suppleres om nødvendig ved en skriftlig avklaring av signatur.

Retur
Så fort ordren har blitt behandlet, har vi rett til å belaste deg som kjøper en returkostnad hvis ikke du ønsker å ta imot ordren, eller hvis du angrer ditt kjøp.

Returfrakt:

Postnummer: 0001–1999:  995 NOK
Postnummer: 2000–7999:  995 NOK
Postnummer: 8000–9999: 3995 NOK

Betale

Kortbetaling
Trademax.no tilbyr en sikker kortbetaling med VISA og Mastercard i samarbeid med Svea Finans, en del av Svea Ekonomi-konsernet. Svea Finans er sertifisert etter PCI DSS standarden (Payment Card Industry Data Security Standard). Det innebærer at de oppfyller de strenge sikkerhetskravene for korthåndtering som stilles av de internasjonale merkene Visa, Mastercard m.m.

Trademax.no aksepterer alle kort tilknyttet VISA og Mastercard i hele Norden. Kortkjøpet skjer direkte hos Svea Finans og all informasjon er kryptert etter gjeldende standarder og regler. Ingen kortinformasjon håndteres eller spares hos Trademax.no.

Pengene trekkes direkte fra din konto samtidig som du godkjenner transaksjonen.

Faktura
Ved betaling med faktura samarbeider vi med Svea Finans NUF. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer, og det vil i den forbindelse bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Samtlige fakturaer er overdratt til Svea Finans NUF, og betaling skal kun skje til Svea Finans NUF. Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager. Ved for sen betaling kan det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Uteblir betalingen kan fakturaen bli overdratt til inkasso.

Delbetaling
Gjennom vårt samarbeid med Svea Finans NUF kan du tegne en kontokredittavtale og dermed delbetale ditt kjøp. Kredittiden velger du ved å krysse av i det kampanjealternativet som passer deg. Kjøpet kan alltid betales i sin helhet, når som helst, innen forfall.

For å betale med delbetaling må du angi ditt personnummer, og det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å kunne velge delbetaling er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha betalingsanmerkninger.

Eksempel på effektiv rente ved kjøp på 10 000kr, varighet 12 måneder, 0% rente, etableringsgebyr 395, termingebyr 45 kr: 19,03%.

Har du spørsmål kan du ringe 73 93 06 70 for mer informasjon. Allmenne vilkår finner du her.

Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her

Øvrig informasjon
For mer informasjon om netthandel vises det til:
http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/netthandel

Tilbakebetalinger
I de tilfeller hvor tilbakebetaling er aktuelt gjøres det i første omgang ved tilbakeføring av penger til kontokort/bankkort eller til en, av deg angitt, bankkonto.


KJØPSVILKÅR

Kjøp
Alle priser på hjemmesiden er inklusive moms. Når man legger en bestilling sendes det en preliminær ordrebekreftelse til deg via e-post. Om du har spørsmål eller om du vil endre noe, kontakter du oss via e-post eller telefon. Trademax inngår ikke avtale med personer som ikke er myndige (under 18 år). Vi reserverer oss for eventuelt utsolgte varer samt trykk- og skrivefeil på hjemmesiden og annonser. Om feilaktig pris og levering eller andre omstendigheter skulle innfinne seg, så forbeholder Trademax seg retten av å endre dette i etterkant. Når bestillingen er behandlet, er det ikke lenger mulig å gjøre noen endringer, du kan kontakte vår kundeservice direkte hvis du er usikker.

Angrerett
Ifølge Angrerettloven har kunden alltid rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter mottak av varer, uten å oppgi noen spesiell grunn. Hvis produktet ikke er i original stand, vil du bli belastet for dette, dette gjelder også for emballasje. Bilder av varen(e) og tilstanden til emballasje er nødvendig når en påberoper seg angrerett, etter undersøkelse av klagen tar Trademax en foreløpig beslutning om dette.

Angrerettloven inneholder et antall bestemmelser som begrenser retten til å utnytte angreretten. Trademax gjør hermed kunden oppmerksom på at ifølge Angrerettloven gjelder ikke angrerett dersom avtalen er: "en vare som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg". Eksempel er slike varer som produseres etter bestilling, disse produktene er da bestillingsvare eller kommisjonsvare i butikken.

Angreretten gjelder i 14 dager og gjelder bare for privatpersoner. Er du usikker på hvilke varer som ikke inkluderes i angreretten ber vi deg å kontakte vår kundeservice via info@trademax.no eller via vår hjemmeside.

Du som kunde godkjenner våre kjøpsvilkår ved bestilling, og samtykker også til at Trademax påbegynner din bestilling. Dette innebærer at du som kunde ikke har noen angrerett fra og med det tidspunktet produktet/produktene som i ovenfor nevnt eksempel har startet med produksjonen.

Du som kunde har rett til å undersøke varene du har mottatt før du bestemmer deg for en mulig retur. Undersøkelsen skal gjøres med forsiktighet og ikke mer omfattende enn nødvendig da varene skal returneres i sin opprinnelige stand. Vi ber deg om å returnere varen i originalemballasjen eller en tilsvarende emballasje. Godset må også returneres komplett hvis ikke annet er avtalt mellom Trademax og kunden.

Trademax kan belaste kunden for eventuelle merkostnader som følge av ufullstendige, skadede eller brukte produkter.

Ta alltid vare på følgeseddelen inntil returen er godkjent av Trademax og saken er avsluttet. Bilder av produktets tilstand ved retur fra kunden er nødvendig.

Ved retur fra kunde til Trademax er kunden ansvarlig for produktets tilstand og dermed eventuelle skader som kan oppstå under transport.

Varen må være pakket inn i sin originale emballasje. Hvis du ikke har den originale emballasjen, må du ordne emballasje som tilsvarer originalemballasjen. Kun gjennomsiktig teip får brukes på emballasjen, annen teip godtas ikke! Hvis du ikke får til å emballere varen slik som det kreves, kommer vi til å trekke fra 20% av verdien på varen siden vi ikke har mulighet til å selge varen videre som ny.

Du som kunde står selv for returfrakten, og da henter vi varen hos deg. Du kan ordne med returen selv til vårt lager i Sverige, men returen kan ikke leveres av privatpersoner. Hvis du velger dette må du selv ordne med fortolling av returen.

For at vi skal kunne håndtere din reklamasjon, trenger vi bilder på varen/varene du ønsker å returnere, emballert. Hvis vi ikke får svar fra deg innen 7 dager, kommer reklamasjonen til å avsluttes.

Når vi har mottatt og godkjent returen på vårt lager, krediterer vi deg for varen. Det kan ta ca 3-8 arbeidsdager før beløpet er synlig på din konto.

For å legge inn en reklamasjon på angret kjøp går du inn på "kontakt oss" på hjemmesiden, så trykker du på firkanten med "reklamasjon", og fyller inn ditt ordrenummer i ruten som dukker opp nede på siden, og trykker til slutt på "søk ordre". Deretter kommer du inn på et skjema der du velger angret kjøp som årsak til reklamasjonen, og fyller inn resten av skjemaet. Du får da svar fra oss innen 1-3 arbeidsdager.

Kundeinformasjon
Informasjonen du oppgir til oss vil ikke bli delt eller videresolgt på noen måte eller i noen form. Vi bruker informasjonen kun for å behandle din bestilling. Din e-postadresse brukes til å sende ordrebekreftelse til deg og hvis vi må kontakte deg. Du har rett til å få den informasjonen vi har lagret om deg, og hvis du tror det er feil eller irrelevant, kan du be om retting eller fjerning fra vår kundedatabase. I så fall, ta kontakt med vår kundeservice.

Kampanjekoder
Kampanjekoder kan ikke kombineres med andre tilbud. Gyldighet står alltid på verdien av verdibevisene. Trademax er ikke ansvarlig for den informasjonen som er på andre nettsider.


GARANTI OG REKLAMASJON

Vi selger alle produkter med tre (3) års reklamasjonsrett i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Noen produkter er preget av en egen garanti, for eksempel senger og sofaer, merk at garantien gjelder bare hvis det stod på produktet ved kjøpstidspunktet. For sofaer har vi utøkt garantitiden til 10 år. Les mer nedenfor. Trademax selger varer som er beregnet til hjemmebruk. Reklamasjonsretten og garantien gjelder ikke om produktet har blitt benyttet i en annen sammenheng enn hjemmebruk, dersom ikke noe annet har blitt angitt i produktbeskrivelsen. 

10 års sofagaranti 
Vi vet med sikkerhet at våre sofaer holder høy kvalitet. Komponentene i våre produkter går gjennom harde kvalitetskontroller og tester, alt for at de skal klare hverdagens strabaser og holde lenge. Derfor har vi økt Forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett med forlenget garanti på alle våre sofaer. På samtlige av våre sofaer gir vi 10 års garanti på brudd i trerammen samt fjærbrudd på nozag-fjærene som sitter under putene. Merk at garantien kun gjelder dersom det stod på produktet ved kjøpstidspunktet. 

Hvis det oppstår en feil på produktet innen den angitte perioden, vil i første omgang feilen bli forsøkt rettet opp. Dersom varen ikke kan repareres innen rimelig tid, vil du motta et nytt produkt, eller, om varen ikke lengre kan fås, får du en tilsvarende. Spar alltid ordrebekreftelsen! Det er ditt garantibevis, og må kunne vises opp for at garantien skal gjelde. Garantien begynner å gjelde fra kjøpsdato.

Garantien på sofaer dekker ikke: 

  • Normal slitasje.
  • Skade som har oppstått ved følge av feilaktig bruk: at bruksanvisningen ikke er fulgt, feilaktig montering eller oppbevaring, ulykkeshendelser, vold, feilbruk, uteblitt eller mangelfullt vedlikehold, rengjøring eller service.
  • Om produktet brukes i en annen sammenheng enn bruk i hjemmet.
  • Skade årsaket av at produkter plasseres i et fuktig miljø eller utendørs.

Reklamasjonsmelding
Det er viktig at du nøye undersøker produktene umiddelbart etter mottak av forsendelsen. Oppdager du feil på varen din, gjør du en reklamasjonsmelding via kundesupportsiden på vår hjemmeside. Reklamasjon skal skje så fort feilen blir oppdaget. I reklamasjonsmeldingen skal du oppgi en utførlig beskrivelse av feilen samt legge ved bilder. Tenk på at det er viktig at du pakker opp og inspekterer varene dine grundig rett etter mottatt levering. Spar alltid på emballasjen om retur/bytte skulle bli aktuelt.

Trademax står for returkostnad om produktet har fått samme feil tre ganger uten at Trademax har vært i stand til å møte kunden med et tilstrekkelig produkt.

Transportskade

Du som kunde er ansvarlig for at det er noen som tar imot og signerer for varene når de blir levert. Kunden er ansvarlig for å undersøke emballasje, notere skade på emballasje, telle antall kolli og for å sikre at notering blir gjort på fraktbrev/håndskanner når sjåføren er på plass. Dette er viktig for at du som kunde skal kunne bli erstattet for eventuelle skader på produktet. Registrering av transportskader må skje innen 3 dager til Trademax, da vi må melde skaden til våre fraktselskaper. Ved varslingen til oss legger man til vedlagte bilder på emballasje samt skade på godset før registreringen. Ta vare på emballasjen i en klagesak.

Dette gjøres via vår hjemmeside på kundeservicesiden.

Tvist
Klager eller synspunkter angående Trademax tjenester eller produkter bør meldes til Trademax kundeservice via e-post info@trademax.no eller via vår hjemmeside.

Godkjennelse
E-postadressen og mobilnummer du oppgir når du bestiller vil bli brukt av Trademax for å kontakte deg med en SMS-varsling vedrørende din bestilling.

Du har også godkjent i å motta tips, informasjon og annonser via SMS eller e-post.

Hvis du ønsker, kan du enkelt trykke på en link i e-posten du har mottatt så annullerer du e-postutsendelser og/eller SMS-utsendelser.

COOKIES

Cookies (informasjonskapsler) er små tekstfiler som spares på datamaskinen din når du besøker en nettside. På Trademax.no blir det brukt følgende typer av cookie-filer:

Session cookies: Sesjonsavhengige informasjonskapsler spares bare midlertidig på datamaskinen din for at du skal kunne bruke nettsiden problemfritt. Når du lukker nettleseren din blir også sparte session cookies slettet.

Persistent cookies: Faste informasjonskapsler spares på besøkerens datamaskin og slettes ikke når du lukker nettleseren din. Persistent cookies brukes for å identifisere en tilbakevendende besøker og iblant også som grunnlag til statistikkprogram. Du kan manuelt slette denne typen av cookie-filer fra datamaskinen din. Da blir blant annet de valgene som du har gjort på nettstedet slettet, slik at de ikke er spart ved neste besøk.