KJØPSVILKÅR

På Trademax vil vi at du som kunde skal få en kjøpsopplevelse som tilsvarer dine forventninger. Nedenfor finner du kjøpsvilkårene som gjelder når du gjør et kjøp på www.trademax.no. Ved kjøp inngår avtale mellom kunde og Trademax (Home Furnishing Nordic AB, orgnr: 556780-9685). Trademax inngår kun avtale med kunder som er over 18 år (myndig) , alternativet om du er umyndig er at man får tillatelse og godkjenning av foreldrene.

1. Våre priser & produkter

Alle prisene på Trademax er oppgitt i norske kroner inklusive moms. Vi tar forbehold om at skrivefeil, tekniske feil, prisendringer og utsolgte varer kan oppstå på vår hjemmeside, i reklame og mail. Skulle det oppstå feil i pris, leveringstid eller andre forhold, forbeholder Trademax seg retten til å endre dette i etterkant. Trademax påtar seg ikke noe ansvar for feilaktig informasjon publisert av tredjepart. 
Hos Trademax bestreber vi oss alltid for å presentere egenskapene og utseendet til produktene så trofast som mulig, med forbehold om at gjengivelse av farger og detaljer som kan variere på grunn av tekniske forhold. Mindre forskjeller i dimensjoner og utseende mellom det presenterte produktet på hjemmesiden og det leverte eksempelet kan oppstå av naturlige eller produksjonsmessige årsaker. 

2. Frakt & levering

Fraktkostnader for levering til det valgte postområdet vises i kassen før du bekrefter din bestilling, fraktkostnaden er uavhengig av mengden varer du kjøper. Som kunde er du ansvarlig for at din spesifiserte kontaktinformasjon er nøyaktig. I tilfelle feil informasjon kan eventuelle kostnader tilkomme. Vennligst ta kontakt med vår kundeservice hvis du trenger hjelp med å endre kontaktinformasjonen din.

2. a) Hjemmelevering

Din forsendelsen bli levert til tomtegrensen eller så langt lastebilen kommer. Her kan du se hvilke tilleggstjenester vi tilbyr. Transportfirmaet kontakter deg angående leveringsdag og hvilken tid det er beregnet at levering vil skje. 
Ved levering må du/mottaker være tilgjengelig på leveringsadressen for identifikasjon og mottak av produkter. Er du ikke til stede på adressen ved andre leveringsforsøk, kommer din levering returneres til oss og du kommer til å måtte stå for returkostnaden selv. Du/mottakeren skal kontrollere at leveringen er uskadet og komplett. Om leveringen er skadet eller om kolli savnes, skal det noteres på budes fraktbrev/håndskanner før signeringen gjennomføres. Ved signering av fraktbrevet/håndskanner bærer du/mottakeren det juridiske ansvaret for at informasjonen om de leverte varene er sann. Trademax forbeholder seg retten til å nekte levering til annet enn folkeregistrert adresse. 

2. b) Ikke mottatt varer

Hvis du nekter å motta leveringen din eller ikke er til stede på leveringsadressen til avtalt leveringstid, blir varene dine sendt tilbake til oss og du vil bli belastet for kostnaden av returen

2. c) Leveranstid

Tenk på at leveringstiden som står på hjemmesiden er preliminær. Ved endring av leveringstid på din bestilling kommer vi til å informere deg så fort som mulig på ordrestatus-siden eller via mail/telefon. For å gjøre leveringen enklere for deg som kunde og for å minimere miljøbelastningen samleverer vi produktene dine i størst mulig grad. Det kan innebære at orderens leveringstid motsvarer det produktet som har lengst leveringstid. I noen tilfeller kan det oppstå en dellevering der bestillingen din leveres med flere leveringer.

2. d) Frakt- og tilleggstjenester

Ulike frakt- og tilleggstjenester tilbys beroende på hvor du bor og produkter du bestiller. I kassen blir det presentert tilgjengelige og valgfrie tjenester for kjøpet. Om tjenesten ikke vises, kan vi dessverre ikke tilby denne tjenesten for de varene du har valgt

Tilleggstjenester:

  • Bærehjelp - Sjåføren og du hjelper hverandre å bære inn møblene i hjemmet ditt. Utpakking og montering av produktet er ikke inkludert. Vi tar ikke med gamle møbler.

3. Betale

3. a) Kortbetaling

Trademax.no tilbyr en sikker kortbetaling med VISA og Mastercard i samarbeid med Svea Finans, en del av Svea Ekonomi-konsernet. Svea Finans er sertifisert etter PCI DSS standarden (Payment Card Industry Data Security Standard). Det innebærer at de oppfyller de strenge sikkerhetskravene for korthåndtering som stilles av de internasjonale merkene Visa, Mastercard m.m.

Trademax.no aksepterer alle kort tilknyttet VISA og Mastercard i hele Norden. Kortkjøpet skjer direkte hos Svea Finans og all informasjon er kryptert etter gjeldende standarder og regler. Ingen kortinformasjon håndteres eller spares hos Trademax.no.
Pengene trekkes direkte fra din konto samtidig som du godkjenner transaksjonen.

3. b) Faktura

Ved betaling med faktura samarbeider vi med Svea Finans NUF. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer, og det vil i den forbindelse bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Samtlige fakturaer er overdratt til Svea Finans NUF, og betaling skal kun skje til Svea Finans NUF. Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager. Ved for sen betaling kan det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Uteblir betalingen kan fakturaen bli overdratt til inkasso.

3. c) Delbetaling

Gjennom vårt samarbeid med Svea Finans NUF kan du tegne en kontokredittavtale og dermed delbetale ditt kjøp. Kredittiden velger du ved å krysse av i det kampanjealternativet som passer deg. Kjøpet kan alltid betales i sin helhet, når som helst, innen forfall.
For å betale med delbetaling må du angi ditt personnummer, og det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å kunne velge delbetaling er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha betalingsanmerkninger.

Eksempel på effektiv rente ved kjøp på 10 000kr, varighet 12 måneder, 0% rente, etableringsgebyr 395, termingebyr 45 kr: 19,03%

Har du spørsmål kan du ringe 73 93 06 70 for mer informasjon. Allmenne vilkår finner du her.

Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her

3. d) Øvrig informasjon

For mer informasjon om netthandel vises det til:
http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/netthandel

3. e) Gavekort & rabattkoder

Gavekort og rabattkoder kan benyttes på produkter også nedsatte. Vennligst noter at de ikke gjelder på fraktpris.

4. Angrerett

Angrerett gjelder kun privatpersoner.

4. b) Angrerett

Du kan avbestille din bestilling gjennom å kontakte Trademax sin kundeservice. Avbestilling av ikke håndterte bestillinger er kostnadsfritt. Er orderen håndtert har Trademax dessverre ikke mulighet til å avbryte leveringen og det vil da tilkomme en returavgift. Du har alltid 14 dagers angrerett fra dagen du mottar din order.

Angreretten gjelder ikke produkter som er produsert etter spesifikk forespørsel (bestillings varer) eller etter personlige ønsker. Av helse- og hygieniske årsaker inkluderer ikke angreretten følgende produkter hvis plasten og kartongen er blitt åpnet.

Ønsker du å benytte angreretten skal dette meldes i fra til Trademax før angrefristen har gått ut, via mail eller vårt formuler for angret kjøp.

Bruker du angreretten må produktet returneres i sin originale emballasje eller tilsvarende. Vær oppmerksom på at hvis Trademax vurderer at verdifall har skjedd som følge av en eller flere av følgende årsaker, kan du bli belastet for dette: montering av deler, aktiv bruk av produkt, mangel på originalemballasje og egen emballasje av dårlig standard. Du har rett til å undersøke funksjonen og egenskapene til produktet. Det er alltid en returkostnad for transport.

4. c) Retur og returkostnader

Her kan du lese om hvordan du gjennomfører en retur.

Returfrakt:

  • Postnummer: 0001–1999:  995 NOK
  • Postnummer: 2000–7999:  995 NOK
  • Postnummer: 8000–9999: 3995 NOK

4. d) Tilbakebetaling

Når Trademax har mottatt, behandlet og godkjent din retur skjer tilbakebetalingen først og fremst etter samme betalingsmetode som du valgte da ordren ble gjennomført. Tilbakebetalingen er tilbake til deg senest 14 dager etter at Trademax har blitt informert om at dine produkter er sendt i retur. Fraktkostnaden betales tilbake. Eventuelle ekstra frakt- og tilleggstjenester tilbakebetales ikke.

5 Reklamasjon og garanti

5. a) Reklamasjon

Som kunde har du to - fem (2-5 års) reklamasjonsrett i henhold til Forbrukerkjøpsloven, på alle varene du kjøper på trademax.no. Gjennom reklamasjonsretten er du sikret et komplett og uskadet kvalitetsprodukt som skal holde i minst 2 år av normalt bruk uten å vise tegn til mangelfull produksjon. Forekommer det en feil på din vare som dekkes av reklamasjonsretten, melder du i fra om dette til vår kundeservice gjennom vårt reklamasjonsformuler. For at din reklamasjon skal være gyldig er det viktig at du melder i fra feil, så fort som mulig. 

Reklamasjonsretten gjelder kun varer som er kjøpt av privatpersoner og er brukt til privat bruk. Reklamasjonsretten gjelder ikke skader på produkter som har oppstått ved utilstrekkelig vedlikehold, normal slitasje, selvpåført skade eller når produktet ble brukt på en måte det ikke er beregnet til.

5. b) Garanti

For sofaer og senger tilbyr vi garantitider mellom 5 og 20 år. Her finner du mer informasjon om vår sofagaranti og sengegaranti.

5. c) Prismatch

For at du skal føle deg trygg på at Trademax garanterer markedets laveste priser, tilbyr vi lavest-pris-match. Skulle du finne et tilsvarende produkt hos en norsk forhandler, som kan sammenlignes med hensyn til størrelse, materiale, funksjon og leveringsbetingelser, vil vi tilbakebetale mellomlegget av vareprisen til deg.

Benyttelse av prismatch må skje senest 30 dager etter kjøp og gjelder kun en gang per produkt og kjøper. Prismatch gjelder ikke prisendringer på Trademax hjemmeside etter kjøp og Trademax varer som er solgt via en ekstern plattform. Kontakt Trademax sin kundeservice for å benytte deg av prismatch.

6. Datahåndtering & integreritet

På Trademax verner vi om din personlige integritet og vi vil at du skal føle deg trygg når du gir oss dine oppgifter. I våre personvernpolicy kan du lese om hvordan Trademax håndterer dine personopplysninger.

7. Tvist

Trademax går under forbrukerkjøpsloven, angrerettloven og gjeldende EES-lovgivning om forbrukerkjøp. Les mer om lover og rettigheter på Forbrukerradets hjemmeside. I forbindelse med en tvist forplikter Trademax seg frivillig å følge alle anbefalinger fra Forbrukerutvalget som du som kunde kan henvende deg til for å få hjelp til tvisteløsning. Under gjeldende EU/EES-regler kan du også velge alternativet for å søke tvisteløsning gjennom EU-kommisjonens ODR-plattform

8. Force majeure

I tilfelle regjeringshandlinger eller fiaskoer, ny lovgivning, arbeidsrettslig konflikt, krig eller fare for krig, stor forstyrrelse av offentlig orden, sabotasje, ekstreme værforhold, brann, eksplosjon, naturkatastrofe, ulykke eller andre omstendigheter utenfor Trademax-kontroll og som Trademax ikke har vært i stand til rimelig å overvinne eller forutse, har Trademax rett til å oppfylle sine forpliktelser i henhold til denne avtalen. I så fall skal Trademax ikke holdes ansvarlig for skade som kunden har påført seg.

Firmainformasjon:
Home Furnishing Nordic AB
Org. 556780-9685
Telefon: 042-172160
Box 605, 251 06 Helsingborg, Skåne län