Hopp over overskriften og gå videre.
Viser 24 av 9194 produkter
12
...
384

  • Hvor ofte skal man bytte seng?

    En generell anbefaling er at den holder i rundt ti år, men det avhenger selvfølgelig av kvaliteten på komponenter som stamme, rammemadrass og overmadrass. Ved å investere i god kvalitet kan produktets levetid forlenges betraktelig. Regelmessig og riktig pleie er også viktig. For eksempel bør du hvert halvår snu ramme- og overmadrassen opp ned slik at hodet og fotenden bytter plass. Med tiden mister overmadrassen som regel mye av sin komfort, ettersom det er den delen som er mest utsatt og blir mest slitt. Vi anbefaler derfor at du bytter ut din overmadrass ca hvert femte år for å beholde kvalitet og liggekomfort.
  • Hvor lenge holder en seng?

    Holdbarheten til sengen din avhenger av flere forskjellige faktorer. Som for eksempel kvalitet, bruk og krav til seng. Du bør bytte madrass hvert 5-10 år, men når det kommer til å skifte seng er det forskjellig fra seng til seng. Ved å snu madrassen regelmessig forlenger du levetiden til sengen din.
  • Seng med eller uten sengegavl?

    Å ha sengegavl til sengen sin er i grunn og bunn en smakssak. Det du trenger å ha i tankene er at de fleste tilbehørene til sengen fyller noen form for funksjon. Også om det er fint og stilrent med en seng uten sengegavl trenger du å være klar over at veggen kommer nok til å få mørke flekker.
  • Hvilken seng skal jeg velge?

    Å kjøpe seng er et stort valg og ikke noe som gjøres over en kaffekopp. For å få en ergonomisk sovestilling er det viktig å velge en seng som er rett for akkurat din type av kropp. En for hard eller myk seng kan gjøre at du belaster kroppen feil og ikke sover behagelig. Vekt, lengde og sovestilling har en avgjørende faktor for hvilken seng du bør velge. Jo høyere kroppsvekt du har desto fastere seng trenger du, for å kunne ligge behagelig uten å belaste kroppen din feil. Motsatt gjelder at jo lettere du er desto mykere seng skal du velge for å få optimal følsomhet og komfort. Sover du mesteparten av natten på ryggen anbefaler vi en litt mykere madrass, slik at hodet og nakken kan hvile komfortabelt. Liker du derimot å ligge på magen foreslår vi en fastere madrass, slik at du ikke belaster nakke, rygg og midje.